Virtuaalinen kulta kunniassa Koreassa

14/01/2010 admin

Monien suosittujen MMO-pelien vitsauksena on ollut pelin sisäisen valuutan kauppaaminen oikeaa rahaa vastaan. Monet pelinjulkaisijat pitävät pelikullan kaupaamista täysin tuomittavana ja pyrkivät kaikin tavoin estämään sen. Kiina kielsi heinäkuussa 2009 pelikullan myynnin lainsäädännöllä.

Etelä-Koreassa edetään toiseen suuntaan. Maan oikeuslaitoksessa vireillä olleessa tapauksessa syytettiin kahta pelaajaa Lineage II -pelin kullan kaupittelusta. Jutun päätöksessä todettiin, että kulta on pelaajien omaisuutta, joten he eivät toimineet laittomasti.

Tämä päätös noteerattiin välittömästi ympäri maailma ennakkotapaukseksi joka tulee muuttamaan suhtautumista virtuaalikullan kaupitteluun. Nyt toimintaa voi harjoittaa lain turvin Koreassa.


Comment this

captcha