Allods Online Beta ensivaikutelmat

03/12/2009 Administrator

Allods Online - massiivipeli on suljetussa betassa ja tässä ensivaikutelmia pelistä:

Peliin kirjautumisen jälkeen on hahmoluontinäkymä, jossa pelaaja valitsee haluamansa faktion ja hahmoluokan. Faktioita on kaksi: militaristinen Imperium ja vapauden puolesta taisteleva League. Eri rotuja on useita, tyypillisten ihmisen, örkin ja haltian lisäksi hahmotyypeistä löytyy myös yllätyksiä. Jos valitsee hahmon roduksi Gibberling, niin saa ohjattavakseen kolme pikkuista söpöä otusta. Otukset toimivat yhtenä ryhmänä, ja vaikutelma kolmen pikkuturren kipittäessä ympäriinsä on hauska.

Pelaajahahmon editointimahdollisuudet ovat kohtalaisen hyvät. Kasvoja ei kuitenkaan voi muokata rajattomasti, kuten esimerkiksi Perfect World pelissä, vaan pelaaja valitsee ennalta-annetuista kasvoista mieluisimman. Hahmot näyttävät hyvältä, ja tekstuurit detaljoiduilta. Päätin itse kokeilla aluksi Imperiumin Paladin-luokkaa.

Kun hahmo on luotu, päästään yksinpeluu-tutoriaaliin. Tutoriaalissa opitaan käyttöliittymän perusteet ja liikkumisen, taistelun, Questien ja tavaroiden hallinnan perusteet. Tutoriaali muodostaa myös pienen tarinen, ja siinä esiintulevat tehtävät ovat monipuolisia.

Pelihahmoa voi ohjata näppäimillä tai hiirellä. Joissain ahtaissa paikoissa hahmo jumitti nurkkiin hiirellä ohjattaessa ja liikkeelle pääsi vain näppäimiä käyttämällä.

Pelituntuma on hyvin samanlainen kuin esimerkiksi World of Warcraftissa. Samoin käyttöliittymä on hyvin samanoloinen kuin WoW:issa. Käyttöliittymä on hiottu ja kauniin näköinen. World of Warcraftiin verrattuna taistelun toteutus on erilainen. Lähitaistelussa miekkaa on heiluteltava näppäimiä käyttämällä, pelkkä kohteen valinta ei riitä.

Kun tutoriaali on läpi, pelaaja siirretään monipeluutilaan, jossa pelaaminen jatkuu questeja suorittamalla. Ainakin ensimmäiset viisi questia ovat harmittavan mielikuvituksettomia "Tapa kahdeksan viemärirottaa" tyyliin - questien kuvaksiin on kuitenkin panostettu ja tarinaa niiden ympärille on pyritty kehittämään kunnioitettavan uutterasti.

Questit tapahtuvat kaupungissa, jossa ainakin allekirjoittanut eksyi yön pimeydessä helposti väärille sivukujille. Suunnistusta helpottava "minimap" puuttuu pelistä ainakin toistaiseksi, mikä vaikeuttaa navigointia. Tarjolla on kuitenkin erillinen karttanäkymä, jossa on merkittynä questien sijainnit ja muuta hyödyllistä tietoa.

Peli pyörii kohtalaisen sulavasti keskitehoisella kannettavalla tietokoneella ja ikkunassa pelattaessa peliruudun koon säätö on portaatonta. Moninpelitilaan siirtyminen aiheutti jonkin verran hidastusta, mutta grafiikka-asetuksia säätämällä peli alkoi pyöriä varsin jouhevasti.

Kaikenkaikkiaan ensitutustuminen Allodsiin oli positiivinen kokemus. Pelissä on toki "lainattu" paljon kilpailijoilta, mutta näin laadukkaan pelin tuominen ilmaiseksi pelattavaksi on mieltälämmittävää.


Betaraportti, osa 2

Mene pelin sivulle: Allods Online

Uutisia tästä pelistä::

Comment this

captcha

Kommentit:

  • 1

  • Aleksi Asikainen Sent 14/03/2013 21:51

    Tutoriaali muodostaa myös pienen tarinen, <- "tarinen" kirjoitusvirhe :)

  • trrucozip Sent 31/07/2012 22:04

    LzV5PP , [url=http://jtlvxipsrwax.com/]jtlvxipsrwax[/url], [link=http://nyqskwezyxdg.com/]nyqskwezyxdg[/link], http://mvrzbhquwbrn.com/

  • wvhtzvzacjl Sent 30/07/2012 22:50

    TjZ0mj <a href="http://vjcwlcddunmw.com/">vjcwlcddunmw</a>

  • tmoabzdfhnz Sent 29/07/2012 10:47

    49Su6O <a href="http://rstaunshfbek.com/">rstaunshfbek</a>

  • Elif Sent 29/07/2012 04:19

    hiho!Dankeschf6n. War auch eine Menge Arbeit, die da drin gesteckt hat Zudem ich mich auch erst einbraeiten musste ist ja quasi mein Erstlingswerk . Ohne die Hilfe des Prakti-Packs we4re ich auch einige Male verzweifelt. Ich hoffe auch in Zukunft einige neue Beitre4ge in dieser Form anbieten zu kf6nnen.Zu Allods:Das Spiel wird zwar als WAR der F2P-Spiele angepriesen, jedoch ist dies meiner Meinung nach etwas fcbertrieben. Allods Online bietet jede Menge PvE-Quests und natfcrlich auch Instanzen. Im Endgame wird es aber so sein, dass man die Astralde4monen von den konstruierbaren Schiffen aus erledigen muss. Das wird wohl so e4hnlich sein, wie das Luftschiff-Event in WoW jedoch als Art Ourdoor-Raid-Boss . Dabei ist man natfcrlich auch durch Astralschiffe der Gegnerfraktion angreifbar.Besonders mit der Lootverteilung wird es dann wieder ffcr die PvPler sehr interessant. Dieser wandert nach dem Ableben des Bosses erst mal im Frachtraum des siegreichen Astralschiffs. Nun muss die Crew (also der Raid , welcher den De4mon getf6tet hat) erst mal das Schiff nach Hause steuern. In der Zeit kann es von Spielern der gegnerischen Fraktion geentert werden. Sind diese erfolgreich, gehf6rt Ihnen der Loot. Ansonsten gibt es halt noch das normale Open-PvP, dass sich wohl an WoW/Aion anlehnen wird. Ob es aber auch so etwas wie Schlachtfelder gibt? Keine Ahnung, da muss ich erst einmal passen. Die Macht des Itemshops wird aktuell auch sehr stark in Frage gestellt. Audfer den fcblichen Gegenste4nden, die einem helfen schneller eine Stufe aufzusteigen, gibt es ja auch Mirra zu kaufen. Zahlt man genug an den Diener des Tensess im Purgatorium, muss man nicht warten und kann sofort wieder weiter spielen was bei einem Spiel, das im Endgame eher in Richtung PvP geht natfcrlich schon sehr stark ist. Man kann es zwar auch ffcr Ingame-Gold erwerben, es soll aber dementsprechend teuer sein. Sonst wfcrde ja keiner den Itemshop benutzen.Inwiefern sich das dann aber auf das Spielgeffchl niederschle4gt, wird frfchestens die Open Beta zeigen und die startet ja heute Nachmittag.

  • 1